Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

4 Timo Kima

, Tapahtuman päiväys: -

Miksi haet yhdistyksen hallitukseen?
Meillä on hieno yhdistys ja perinteitä on kunnioitettava, mutta on myös oltava tuntosarvet ylhäällä ja seurattava maailman muuttumista ja sopeutettava yhdistyksemme toimintaa sen mukaisesti, siksi haluan antaa kokemukseni yhdistyksen käyttöön myös jatkossa.

Olen luvannut edesmenneille voimahahmoillemme Kimmolle ja Anna-Kaisalle, heidän pyynnöistään, että katson yhdistyksen perään, heidän poistuttua keskuudestamme. Osaksi siksi päätin asettua ehdolle yhdistyksen hallitukseen osa-aikaisena toimimisen jälkeen.

Kuinka monta vuotta olet ollut yhdistyksen jäsen?
40

Millä lailla työsi liittyy ammattiliikenteeseen?
Toimin liikenteen monialayrittäjänä, erikoiskuljetusten liikenteenohjausta olen tehnyt vuodesta 1990 asti. Olen myös kouluttanut kuljettajia jo ennen ammattipätevyysdirektiivin alkamista ja pidän edelleen koulutuksia aika ajoin. Ensimmäiset luennot pidin Rahtareiden Finnjet opintoristeilyillä kauan aikaa sitten. Erilaisia autosähköasennuksia olen tehnyt myös useamman vuosikymmenen, nykyisin asennustyöt koostuvat taksien laitteistoista ja alkolukoista.
Pitääkseni kosketuksen ajohommiin käyn tuuramassa lavetinkuljettajaa melkeimpä kuukausittain ja silloin tällöin heitän myös bussilla keikkaa.
Vuodet 2017-2019 toimin Rahtarit ry:n puheenjohtajana, mutta en asettunut ehdolle toiselle kaudelle kiireisen työtilanteen takia.

Millä tavalla olet ollut Rahtarit-toiminnassa mukana viimeisen kahden vuoden aikana?
Puheenjohtajuuteni jälkeen olen toiminut yhdistyksessä osa-aikaisena asiantuntijana sekä koulutustoimesta vastaavana johtajana. Olen kirjoittanut suurimman osan yhdistyksen jättämistä viranomaislausunnoista, sekä kirjoittanut juttuja Rahtarit-lehteen.
Nykyisen puheenjohtajan ohella olen edustanut yhdistystä erilaisissa sidosryhmätilaisuuksissa.
Olen osallistunut yleisötapahtumiin osana henkilökuntaa mennyttä kesää lukuunottamatta.
Lopetan työskentelyn yhdistyksessä nyt vuodenvaihteessa omasta pyynnöstäni.

Mitkä kolme asiaa yhdistyksen toiminnassa on jäänyt mieleesi tai ilahduttanut sinua?
Yhteisöllisyys.
Tasavertaisuus, niin autoilijat, kuin kuljettajat sovussa hyvän asian puolesta.
Tunne, että voi vielä tehdä jotain positiivista kuljettajan arvostuksen nostamiseksi.

Oletko valmis osallistumaan hallituksen kokouksiin n. 5 krt vuodessa? Kokoukset järjestetään ensisijaisesti Mäntsälässä (mahdollisesti myös Teamsillä tai toisella paikkakunnalla)?
Kyllä

Mihin seuraavista osallistuisit mielelläsi:
Edustaisin yhdistystä vuosittain yhdessä kuljetusalan kesätapahtumassa.
Antaisin mielipiteeni yhdistyksen tekemiin viranomaislausuntoihin.

Miten haluaisit vaikuttaa yhdistyksen toimintaan hallitustyöskentelyn kautta. Kerro samalla, mitä olisit itse valmis tekemään asioiden eteen?
Vaikka meillä on asiat vielä hyvällä mallilla, haluaisin kiinnittä erityistä huomiota taloudenhoitoon. Muutamana viime vuonna yhdistys on tehnyt negatiivisen tuloksen, mikä oli ymmärrettävää 50 juhlavuoden kohdalla, mutta vaikka jäsenmaksua nostettiin juuri 5 € / jäsen, mikä tekee noin 150 000 € vuodessa, ensi vuodelle on jälleen budjetoitu tappiollinen lopputulos.

Yhdistykselle hankittiin sijoitustarkoituksessa viime vuosikymmenellä Loviisan Onnenlahdesta 4 hehtaarin kiinteistö, millä sijaitsee erittäin huonokuntoisia rakennuksia. Nyt aluetta suunnitellaan kunnostettavan jopa yli sadalla tuhannella eurolla jäsenten käyttöön. Pidän tätä asiattomana varojen käyttönä, koska aiotut toimet eivät luultavasti tulisi nostamaan alueen arvoa ja koska alue on hankittu sijoituskohteeksi, kaikkien toimien tuli mieluimmin nostaa alueen arvoa, kun alentaa sitä. Siksi kannatan Porvoon osaston 014 tekemää ehdotusta alueen myyntiprosessin aloittamiseksi ja siitä saatujen varojen sijoittamista johonkin toiseen paikkaan, mikä palvelisi paremmin yhdistyksen jäsenistöä sijaintinsa ja palveluidensa takia.

Haluatko vielä kertoa jotain itsestäsi, harrastuksistasi, mielipuuhistasi tai vaikka kertoa jotain hauskaa:
Yhdistystoiminnan lisäksi olen paikallisessa sopimuspalokunnassa hälytysosastossa ja hälytyksen tultua tehtävänäni on pelastusajoneuvon operointi.
Kuntoani pidän yllä koiran kanssa lenkkeilemällä sekä sulkapalloa muutaman kerran viikossa pelaamalla.
Autotallista löytyy myös museorekisteröity Mercedes-Benz 1622 kuorma-auto vuodelta 1984, jolla osallistun muutaman kerran vuodessa VETKUN keikkoihin.
Mökkeily kuuluu myös harrastuksiin, aina kun aikataulut sen sallivat.

Terveiset Rahtareiden jäsenistölle:
Hallituksen jäsenet edestavat jäsenistöä, eivätkä ainoastaan itseään, katsonkin pitkän kokemukseni yhdistystoiminnasta ja aiemmasta hallitustyökentelystä antavan hyvät eväät huolehtia yhdistyksestämme osana hallitusta myös tulevaisuudessa.

Asiasanat

Jaa tämä tapahtuma

Haluatko alennuksia Rahti-Rasteistamme? Meillä on lähes 900 etupaikkaa.