Rahtarit-jäsenkortti on voimassa kyseisen vuoden helmikuun ensimmäisestä päivästä seuraavan vuoden tammikuun viimeiseen päivään asti.
Jäsenmaksunsa eräpäivään mennessä maksaneille jäsenkorttien postitus aloitetaan tammikuun puolivälissä. Kustannussyistä jäsenkortit lähetetään suuremmissa erissä kortinvalmistajalta noin viikon välein.
Rahtarit-jäsenkortit postitetaan erikseen kirjekuorissa, eikä niitä lähetetä laskun mukana. Jos jäsenkortti ei ole sinua tavoittanut helmikuuhun mennessä, ota yhteys jäsenpalveluun rahtarit(a)rahtarit.fi tai puhelimitse 03 3433 751 alavalinta 1.
Rahtarit-jäsenkortti ja -mobiilijäsenkortti
Rahtarit-jäsenkortti on muovinen kortti, johon on painettu Rahtarit ry:n yhteystiedot sekä jäsenen nimi ja jäsennumero. Jäsenkortti ja sen ulkoasu päivittyy joka vuosi.
Koko jäsenistöllämme on käytössä perinteisen Rahtarit-jäsenkortin rinnalla myös -mobiilijäsenkortti. Mobiilijäsenkortin sekä ohjeen OmaRahtariin kirjautumiseen löydät täältä. Rahtarit-mobiilijäsenkortti on ulkoasultaan lähes vastaava perinteisen kortin kanssa. Ainoana erona korteissa on, että mobiilikortissa on takana viivakoodi ja perinteisessä jäsenkortissa magneettiraita.
Kaikilla Rahtarit ry:n jäsenillä on samanlainen jäsenkortti. Mitään pitkäaikaiskortteja ei ole olemassa, vaan myös ainais- ja vapaajäsenet saavat joka vuosi uuden jäsenkortin. Jäsenkortti on henkilökohtainen ja sen esittäminen Rahti-Rasteilla on välttämätöntä alennuksen saamiseksi. Rahtarit-jäsenyyteen sisältyy kansainvälisen kuljettajajärjestön UICR:n jäsenyys.
Rahtarit-jäsenkortin voimassaolo
Jäsenkorttiin on kirjattu kortin voimassaoloaika. Jäsenkortti on voimassa helmikuun alusta seuraavan vuoden tammikuun loppuun eli vuosittain 1.2.–31.1.
Magneettiraita
Säilytä Rahtarit-jäsenkorttia huolellisesti, siis yhtä hyvin kuin pankki- ja luottokorttiakin, ja suojaa magneettiraita vaurioitumiselta. Kortti kannattaa säilyttää mieluiten erillisessä kotelossa, ettei esim. kohotekstit naarmuta magneettiraitaa. Jäsenkorttia ei kannata säilyttää magneettien lähellä (esim. ei älypuhelinten koteloissa olevan magneettikiinnityksen lähellä), sillä ne tyhjentävät kortin magneettinauhan tiedot eikä se ole enää lukukelpoinen kassakoneissa – silloin alennukset jäävät saamatta.
Uusi jäsenkortti vioittuneen / kadonneen tilalle
Vioittuneen jäsenkortin tilalle saa uuden vain postittamalla tai tuomalla viallisen kortin Mäntsälän Rahtarit-toimistolle osoitteeseen: Rahtarit ry, Linnatie 3, 04600 Mäntsälä. Laita jäsenkortin mukaan viesti viallisesta kortista sekä omat yhteystietosi. Kadonneen kortin tilalle saa uuden ottamalla yhteyttä jäsenpalveluun. Uudesta kortista veloitamme 10 euroa. Muistathan ilmoittaa yhteystietojesi lisäksi Rahtarit-jäsennumerosi, joka löytyy esim. vanhasta jäsenkortista, jäsenmaksulaskusta sekä yleensä myös Rahtarit-lehden takakannesta nimen yläpuolelta.